Бүгін Үкімет үйінде ҚР Премьер-Министрі Бақытжан Сағынтаев Балалар үйлері тәрбиеленушілерінің республикалық қоғамының төрағасы Батыр Әмірмен кездесті.

Кеңес барысында жетім балалар мен ата-анасының қамқорлығынсыз қалған балаларға білім беру, жұмысқа орналастыру, тұрғын үймен қамту мәселелері және әлеуметтік төлемдер бойынша ұсынылып жатқан мемлекеттік қолдау шаралары талқыланды.

Премьер-Министр елімізде жастарды қолдауға бағытталған қажетті жағдайлар мен мүмкіндіктер жасалғанын атап өтті. Қазақстанда жетім балалар мен ата-анасының қамқорлығынсыз қалған балаларға арналған 137 мекеме жұмыс істейді. Соңғы бес жылда балалар үйлерінің саны 51 бірлікке азайып, тәрбиеленушілер саны шамамен екі есеге азайды. Сонымен қатар, мемлекет тарапынан балаларды отбасылық жайластырудың барлық түрлеріне материалдық ынталандыру (ай сайын бір балаға 10 АЕК бөлінеді), қабылдау және қонақ ретінде отбасы институттарының енгізілуі оң ықпал етуде.

Өз кезегінде, Балалар үйлері тәрбиеленушілерінің республикалық қоғамының төрағасы Б. Әмір жетім балалар мен ата-анасының қамқорлығынсыз қалған балалардың тұрғын үйге кезекке тұруы кезіндегі шектеулерді жоюға, 25 жасқа дейінгі жетім балалар қатарындағы студенттерді тамақпен қамтамасыз етуге, жетім балалардың білім сапасын арттыру мақсатында олардың зияткерлік мектептерде білім алуға құқықтарын қамтамасыз етуге (тәрбиеленушілерге мектеп қабырғасында АТ саласын, ағылшын тілін тереңдетіп оқыту мақсатында тегін курстарды ашу), сондай-ақ балалар үйлерінің түлектерін жұмысқа орналастыруға жәрдемдесуге бағытталған мәселелерді жеткізді.

Талқылау барысында ҚР білім және ғылым министрі Е. Сағадиев пен ҚР еңбек және халықты әлеуметтік қорғау вице-министрі Н. Мұқышев пікір білдірді.

Кездесуді қорытындылай келе, ҚР Премьер-Министрі Бақытжан Сағынтаев жауапты мемлекеттік органдарға көтерілген ұсыныстарды егжей-тегжейлі пысықтап, жетім балалар мен ата-анасының қамқорлығынсыз қалған балаларға қолдау көрсету мәселелерін бақылауда ұстауды тапсырды.

Жетім балаларға әлеуметтік қолдаудың мынадай түрлері қарастырылған: ЖОО-ға және колледждерге оқуға түсу кезінде мемлекеттік тапсырыс бойынша квотаның 1%-і, білім беру кезеңінде — тегін тұратын жер, тамақтану, киім-кешек, медициналық көмек, оқулықтар беру, жоғары стипендиямен қамтамасыз ету, сондай-ақ тұрғын-үй алуға бірінші кезекте құқық беру, асыраушысынан айырылуына байланысты берілетін жәрдемақымен қамту, жұмысқа орналасу үшін жұмыс орындарына квота беру.

Мемлекеттік білім беру жинақтау жүйесі аясында балалар үйлерінің 7779 тәрбиеленушісіне мемлекеттік білім беру депозиті орта есеппен 600 мың теңгеден 2,5 млн теңгеге дейін ашылған, бұл балалар үйлерінің түлектеріне ақылы түрде білім алуға, жеке істерін ашуға мүмкіндік береді.

www.primeminister.kz

Бүгін ҚР Премьер-Министрінің бірінші орынбасары Асқар Маминнің төрағалығымен Түркістан қаласын дамыту жөніндегі Үкіметтік комиссияның алғашқы отырысы өтті.

Отырыс барысында мемлекеттік органдарды Шымкенттен Түркістанға көшіру, қаланың инженерлік-коммуникациялық инфрақұрылымының қазіргі жағдайы, Түркістан қаласының Бас жоспарының тұжырымдамасын әзірлеу және облыс экономикасын одан әрі даму мәселелері қаралды.

Үкіметтік комиссия төрағасы 2018 жылғы 19 маусымда Мемлекет басшысы Түркістан облысын құру туралы Жарлыққа — тарихи маңызды құжатқа қол қойғанын атап өтті.

«Қасиетті Түркістан бүкіл түркі әлемінің мәдени-рухани орталығы, құтты мекені. Мемлекет басшысының Түркістан облысын құру туралы стратегиялық шешімінің арқасында өңірдің өркендеп дамуына қарқынды серпін беріледі. Түркістан қаласының дамуға қажетті үлкен әлеуеті бар. Алдымен, қаланың Бас жоспарын дайындауымыз қажет. Соның негізінде инфрақұрылымды дамыту туралы шешімдер қабылдандаы», — деп атап өтті Премьер-Министрдің бірінші орынбасары.

Түркістан облысының әкімі Ж. Түймебаев, өз кезегінде, Мемлекет басшысының облыс орталығын Түркістан қаласына көшіру жөніндегі Жарлығын орындау мақсатында арнайы штаб құрылғанын айтты. Әкімшілік басқару орындарының Шымкенттен Түркістанға көшіп орналасу жоспары жасалды. Өңірді әлеуметтік-экономикалық дамытудың негізгі бағыттары қаралды. Негізгі энергетикалық инфрақұрылымдық нысандарды, сумен қамту объектілерін, көлік–логистика жүйесін, қызмет көрсету мен туристік орталықтарды одан әрі дамыту жайы қаралды.

Қала инфрақұрылымын дамыту мәселелері жөнінде Түркістан әкімі Ә. Өсербаев баяндады. Бас жоспардың тұжырымдамасын әзірлеу мен өңір экономикасын дамыту туралы инвестиция және даму вице-министрі Қ. Өскенбаев, ұлттық экономика вице-министрі А. Жұмағұлов баяндады.

ҚР Премьер-Министрінің бірінші орынбасары А. Мамин отырыс қорытындысы бойынша мемлекеттік органдар мен облыс әкімдігіне басқарудың облыстық органдарын Шымкенттен Түркістанға қысқа уақыт ішінде көшіру мәселелеріне қатысты бірқатар нақты тапсырмалар берді.

Тиісті министрліктер мен ведомстволарға Түркістан қаласының инженерлік және әлеуметтік инфрақұрылымын дамытудың салалық бас схемасын жасауды бастау туралы тапсырма берілді.

Бас Жоспар екі кезеңге бөлінеді. Бірінші кезең — 2035 жылға дейін, екінші кезең — 2050 жылға дейін. 12 шілдеде Түркістан қаласының Бас жоспарының тұжырымдамасын әзірлеуге халықаралық байқау жарияланады. Байқауға қатысуға отандық және халықаралық сәулетшілер шақырылады. Бағалау үшін халықаралық сарапшылар тобы құрылады.

А. Мамин жұмыс сапары барысында Түркістанның инфрақұрылымдық нысандарын аралады.

Еске сала кетейік, Мемлекет басшысының Түркістан облысын дамыту және Түркістанды түркі дүниесінің мәдени және рухани орталығы ретінде қалыптастыру жөніндегі тапсырмаларын орындау мақсатында ҚР Премьер-Министрінің орынбасары Асқар Маминнің басшылығымен Үкіметті комиссия құрылды.

www.primeminister.kz

Бүгін Астанада Жапониядағы ҚР Елшілігінің және Kazakh Invest қолдауымен Қазақстан–Жапония форумы мен Экономикалық ынтымақтастық жөніндегі үкіметтік және жеке сектордың бірлескен комиссиясының VII отырысы өтіп жатыр. Форум аясында Жапонияның ірі компанияларымен ынтымақтастық туралы келісімдерге қол қойылды.

Форумның ашылуында ҚР инвестициялар және даму вице-министрі Арыстан Қабыкенов Жапония Қазақстанның Шығыс Азиядағы негізгі стратегиялық серіктестердің бірі екенін атап өтті. Екі ел арасында 2015 жылдан бері Инвестицияларды көтермелеу және өзара қорғау туралы келісім әрекет етеді.

«Қазақстан тәуелсіздік алған алғашқы жылдардан бастап шетелдік инвесторларға қолайлы жағдай жасау арқылы экономикалық өсуді қамтамасыз етуге басымдық берді. Жапония Қазақстанның ең ірі инвесторларының қатарында. 2005–2017 жылдар аралығында Жапониядан Қазақстанға тікелей инвестициялардың жалпы ағыны $5 млрд астамды құрады», — деп А. Қабыкенов, жапондық компанияларды ҚР жекешелендіру бағдарламасына қатысуға шақырды.

Өз кезегінде, Жапонияның Экономика, сауда және өнеркәсіп министрлігінің халықаралық істер жөніндегі вице-министрі Тадао Янасэ жапондық компаниялардың Қазақстанға инвестициялар салуға қызығушылық білдіріп отырғанын атап өтті.

Жапония–Қазақстан экономикалық комиссиясы төрағасының орынбасары, «ИТОТЮ» корпорациясының кеңесшісі Тосиюки Косуги мырза олардың компаниясы Қазақстанға өнеркәсіптік жабдықтарды, мұнай өнеркәсіптік химиясын және талшықтарды импорттайтынын, дегенмен Қазақстандағы қазіргі инвестициялық ортада елеулі өзгерістер болып жатқанын атап өтті.

«Қазір бізден жаңа бастамаларды жүзеге асыру талап етіледі, бұл біздің даму стратегиямызбен ұқсас келеді. Өткен жылы ҚР Үкіметі «Цифрлық Қазақстан» бағдарламасын қабылдады, және мен әрі қарай көптеген бағыттарда нақты екіжақты қарым-қатынасты қалыптастырғанымызды қалаймын», — деді ол.

Форумда ынтымақтастық туралы бірқатар меморандумға қол қойылды. Kazakh Invest басқарма төрағасы Сапарбек Тұяқбаев пен «Марубэни Корпорейшн» компаниясының вице-төрағасы Ямадзоэ Сигеру Алматы қаласында қалалық транспортты дамыту бойынша жалпы ынтымақтастық және өзара түсіністік туралы меморандумға қол қойды.

«Қазіргі таңда Алматыда біз МЖӘ схемасының аясында жеңіл рельстік көлік желісін салу бойынша жобаны жүзеге асыруға қатысты жұмыстарды жүргізіп жатырмыз. Құрылысқа, пайдалануға, техникалық қызмет көрсетуге және қаржыландыруға байланысты мәселелерді шешуден басқа, біз ЛРТ қалалық жоспарлаудың құрама бөлігі ретінде қарастырып, цифрлық инфрақұрылымды құруға қатысты жұмыстарды жүргізіп жатырмыз, және осылайша, қала тұрғындарын қолайлы жағдайлармен қамтамасыз етуге тырысып жатырмыз», — деді Ямадзоэ Сигеру.

«ҚазОрталық ЖКХ» АҚ, Mitsui & Co және Japan system Planing арасында жылу мен сумен жабдықтау жүйелерінде пилоттық жобаны жүзеге асыру бойынша өзара түсіністік пен ынтымақтастық туралы меморандумға, Kazakhstan Nuclear Power Plants пен The Japan Atomic Power Company, Marubeni Utility Services арасында ядролық энергетика саласындағы ынтымақтастық туралы меморандумға қол қойылған.

1 мамырдағы жағдай бойынша Қазақстанда жапондық тараптың қатысуымен 77 заңды тұлға, бөлімшелер мен өкілдіктер тіркелген.

Сонымен қатар, форум аясында:

«Ақпараттық технологиялар саласындағы және цифрлық саладағы ынтымақтастық — «Цифрлық Қазақстан» мемлекеттік бағдарламасы»;

«Пайдалы қазбалардың кен орындарын өндіру және игеру саласындағы ынтымақтастық»;

«Энергетика және экологияны сақтау саласындағы ынтымақтастық»,

«Қазақстан мен Жапония арасындағы бизнестегі жаңа бағыттар» тақырыптық панельдік сессиялары өтті.

www.primeminister.kz

Мемлекет басшысының «Төртінші өнеркәсіптік революция жағдайындағы дамудың жаңа мүмкіндіктері» Жолдауының жетінші бағытының аясында Елбасы айқындаған мақсаттарды ескерумен Халықаралық бағдарламалар орталығының жаңа міндеттері туралы ҚР Үкіметінің баспасөз орталығында өткен брифингте бүгін «Халықаралық бағдарламалар орталығы» АҚ президенті Жанболат Мелдешов айтып берді.

«Халықаралық бағдарламалар орталығы» АҚ деректеріне сәйкес, бүгінгі таңда 1,1 млн жуық қазақстандық азаматтар колледждер мен ЖОО-лар студенттері, оның ішінде 100 мыңға жуық қазақстандық шетелде білім алып жатыр.

«2016 жылдың қыркүйек айында «Халықаралық бағдарламалар орталығы» АҚ біршама кеңейтілді. Егер бұрын Орталық тек «Болашақ» халықаралық стипендиясын әкімшілендірумен ғана айналысса, қазіргі кезде үкіметаралық келісімдерді іске асыру, шетелдерде білім гранттары бағдарламаларын дамыту, сонымен қатар қазақстандық білім беру интернационализмі бойынша міндеттер қосылды», — деді Ж. Мелдешов.

Үкіметаралық келісімдердің аясында бөлінетін гранттар саны 2016 жылдан бері 2,6 есеге артқан (2016 жылы — 171, 2018 ж. — 890). Орталықтың аса маңызды міндеттерінің бірі әлемнің жетекші ЖОО-ларында сапалы тегін білім алу үшін мектептердің, колледждер мен ЖОО-лардың түлектерін демеу көрсету. Мәселен, шетелдік ЖОО-лармен тікелей келіссөздер жүргізудің арқасында биыл Қазақстан азаматтары үшін Германия, Франция, Испания, Италия, Чехия, Қытай, Корея, Малайзия және т.б. елдерде 20 мыңға жуық грант тартылды. Келесі жылдың соңына дейін гранттар санын 40 мыңға жеткізу жоспарланып отыр.

Ж. Мелдешов қазақстандықтарды шетелдерде оқу мүмкіндіктері мен жағдайлары туралы ақпараттандыру үшін Орталық 2017 жылдан бастап «International Education Fair» көрмесін өткізіп келе жатқанын айтты. Биыл қараша айында Астана, Алматы, Шымкент, Атырау қалаларында 4 көрме өткізу көзделіп отыр, оған әлемнің 200-ден астам жетекші университеттері қатысады.

Орталық басшысы айтып кеткендей, қазақстандық білімді интернационалдандыру — білім хабын құру маңызды міндет болып табылады. Шетелдік студенттерді қазақстандық ЖОО-ларға түсуге тарту үшін 2017 жылы Орталық Азия, Қытай, Үндістан елдерінде «Қазақстандық білім күндері» көрмелері өткізілді. Биыл осындай көрмелер Қырғызстан, Өзбекстан, Тәжікстан елдерінде өтті. Нәтижесінде, қазақстандық ЖОО-ларда білім алатын шетелдік азаматтар саны 14 мыңға дейін артты. 2018–2019 оқу жылдарында бұл санды 20 мыңға жеткізу көзделген.

Журналистердің «Болашақ» бағдарламасы түлектерінің жұмысқа орналасуы туралы сұрақтарына жауап берген Ж. Мелдешов бағдарлама түлектерінің 99% жұмысқа орналасқанын, жұмыс берушілер арасында үлкен сұранысқа ие екенін жеткізді.

Олардың қайтарымдары туралы айтар болсақ, ХБО басшысының айтуынша, әрқайсысының нақты үлесін бағалау өте қиын. Мәселен, Дүниежүзілік банктің бағалауына сәйкес, шетелдік білім алуға жұмсалған бір доллар, кейіннен 15 доллар ретінде қайтарылады. Сондай-ақ, Орталық басшысы медицина саласында жұмыс істеп жүрген түлектерді мысалға келтірді.

«Бүгінде кардиохирургияда 32 «Болашақ» түлегі жұмыс істейді. Олар 32 мың күрделі операция жасаған. Егер әрбір операциядан үнемдеу 3 мың долларды құраса, онда жалпы сомасы қандай екенін есептеу қиын емес. Тағы бір айта кетерлік маңыздысы – Қазақстанда «Болашақ» бағдарламасын жүзеге асырғанға дейін жүрек-қан тамырлары ауруларынан болатын өлім-жітім бірінші кезекте болса, қазіргі таңда үшінші орынға төмендеген. Бұл бағдарламаның нақты нәтижелерінің бірі», — деді Ж. Мелдешов.

Оның айтуынша, «Болашақ» түлектері денсаулық сақтау, білім беру, ғылым салаларын дамытуға үлкен үлес қосып отыр. Қазіргі таңда бағдарламаның 400-ге жуық түлегі Назарбаев Университетінің зертханаларында жұмыс істейді. Алдағы жылдары АT-саласының, киберқауіпсіздік және басқа да жаңа бағыттардың мамандарына сұраныс жоғары болмақ.

www.primeminister.kz

Мемлекет басшысының «Төртінші өнеркәсіптік революция жағдайындағы дамудың жаңа мүмкіндіктері» жолдауының жетінші бағытын іске асыру аясындағы білім берудің жаңа сапасы туралы және «Болашақ» бағдарламасының 25 жылдығы туралы бүгін ҚР Үкіметінің баспасөз орталығында өткен брифингте білім және ғылым вице-министрі Талғат Ешенқұлов айтып берді.

Т. Ешенқұловтың айтуынша, «Болашақ» бағдарламасының 25 жылы ішінде 10 096 маман даярланды, оның ішінде 5 мыңнан астамы — магистрлер, 3 мыңға жуығы — бакалаврлар, 300-ден астамы — PhD докторлары, аспиранттар мен интерндер, сондай-ақ 1800-ге жуығы — тағылымдамадан өтушілер.

Түлектердің жалпы санының 53%-і гуманитарлық мамандықтар бойынша, 37,8% — инженерлік-техникалық, 7,4% — медицина және 1,8% — шығармашылық мамандықтар бойынша оқуларын тәмамдады. Түлектердің 40%-дан астамы экономиканың нақты секторында, 20% — білім және ғылым саласында, 7%-дан астамы медицина және денсаулық сақтау салаларында жұмыс істейді.

«Қазіргі таңда 1255 стипендиат білім алып жатыр. Экономиканың нақты секторының қажеттіліктерін ескере отырып, 160 мамандықты қамтитын 2018 жылға арналған басымдықты мамандықтардың тізімі жаңартылды», — деді Т. Ешенқұлов.

Осы жылы стипендиялардың шекті саны анықталды — 555 бірлік. Құжаттарды қабылдау мерзімі: 2018 жылдың 9 наурызынан 31 тамызына дейін. 2018 жылғы 24 мамырдағы Шетелде кадрлар даярлау жөніндегі республикалық комиссия отырысының нәтижесі бойынша 67 үміткер «Болашақ» стипендиясына ие болды. 2018 жылдың 26 маусымындағы жағдай бойынша «Болашақ» стипендиясына конкурсқа қатысу үшін 381 адам өтініш білдірген, оның 222-і тіркелген, 159-ы ұсынылған құжаттардың толық еместігі немесе Үміткерлерді іріктеу ережелеріне сәйкес келмеуі және басқа себептер бойынша қабылданбады.

«Болашақ» стипендиясына 20 жыл болған сәттен бастап бағдарламаны іске асыруға айтарлықтай өзгерістер енгізілді.

Біріншіден, «6+6» (6 ай - елде, 6 – шетелде) форматы бойынша тіл үйренуге даярлау жергіліктендірілді.

Екінші, IELTS 3.0 до 5.0 и 5.5 бойынша ағылшын тілін білуге қатысты жеңілдікті санаттарға қойылатын талапта арттырылды. «мәдениет және БАҚ қызметкерлері», «жалпы конкурс», «докторантураға өз бетімен түскендер» тәрізді қосымша жеңілдікті санаттар енгізілді (бағдарлама аясында тіл үйренуге даярлауды қарастырады).

Үшінші, дипломның орташа баллына қойылатын талаптар күшейтілді ( GPA 3,0-ден 3,3 дейін).

Стипендиаттарды оқыту үшін ЖОО-лар тізімі оңтайландырылды: топ -70 ЖОО әлемдік жалпыуниверситеттік рейтингтер бойынша, топ-20 ЖОО әлемдік пәндік рейтингтер бойынша. 2018 жылы бұл тізім ұлттық пәндік рейтингтеріне сәйкес АҚШ, Ұлыбритания, Германия, Франция тәрізді әлемдік білім индустриясының көшбасшы университеттерімен толықтырылды.

Төртінші, стипендия тағайындау үшін үміткерлерді конкурстық іріктеу процедурасына өзгерістер енгізілді – конкурс алты турдан тұрады. Жасалған келісімшарттар негізінде міндеттемелерді орындауды қамтамасыз ету үшін кепілдіктер ұсыну механизмі енгізілді.

Бесінші, өңірлік тепе-теңсіздікті азайту және өңірлерге кадрлық ротацияны қамтамасыз ету үшін Астана және Алматы қалаларында 5 жылдың орнына өңірлерде 3 жылмен «орталық-өңір» сұлбасы бойынша жұмыс істеу мерзімін қысқартумен еңбек өтілі үшін сараланған тәсіл енгізілді. Сонымен қатар, облыстық, аудандық маңызға ие қалалардағы және облыстың басқа да аудандарындағы білім беру ұйымдарындағы өтілі – 2 жыл. ҚР квазимемлекеттік сектор субъектілерінде «мемлекеттік қызметкер» санатының түлектеріне өтілге рұқсат етілген. Өтілін өтеу кезінде декреттік демалысты ескеру бойынша механизм енгізілді.

Алтыншы, тәжірибеден өту үшін жаңа қызметкерлер санаттары енгізілді: «ғылыми қызметкер», «Астана» халықаралық қаржы орталығының қызметкерлері», «ақпараттық (кибер) қауіпсіздік саласының қызметкерлері».

Жетінші, «магистратураға өз бетімен түскендер» санаты үшін GPA қойылатын талаптар 3.3-ден 3.0 дейін төмендетілді. Тіл үйрету курстарынан өту кезеңінде тілді игеруін бақылау механизмі енгізілді.

Бұдан өзге, білім және ғылым вице-министрі Т. Ешенқұлов бағдарламаның тиімділігін одан әрі арттыру үшін алдағы бес жылдық кезеңге бірқатар маңызды іс-шаралар жоспарланғанын мәлімдеді:

Конкурстық іріктеуге қатысу үшін қолайлы жағдайлар жасау мақсатында өңірлік деңгейде онлайн-тестілеу рәсімдерін енгізу көзделген;

Үміткерлерді сапалы іріктеу мақсатында магистратураға үміткерлер үшін ағылшын тілін білу талабын IELTS 6.0-ға дейін және басқа барлық квота санаттары үшін жоғары балл жинау жоспарлануда. Тек «инженерлік-техникалық қызметкерлер» санатына — IELTS 5.5.

Ағылшын тілі деңгейіне қойылатын талаптардың күрделенуіне байланысты 2025 жылдан бастап стипендия аясындағы барлық квота санаттарын алып тастау жоспарда бар.

www.primeminister.kz

Парламент Мәжілісінің жалпы отырысында «Еуразиялық экономикалық қоғамдастыққа мүше бір мемлекеттің азаматтары Еуразиялық экономикалық қоғамдастыққа мүше екінші мемлекеттің аумағында еңбек қызметін жүзеге асыру кезінде ұшыраған өндірістегі жазатайым оқиғаларды тергеп-тексеру тәртібі туралы келісімді ратификациялау туралы» Заңының жобасы мақұлданды.

«Келісім Еуразиялық экономикалық қоғамдастыққа мүше мемлекеттердің өндірістегі жазатайым оқиға салдарынан зардап шеккен азаматтардың еңбек құқықтарын қорғауға бағытталған. Келісім қызметтік іссапар кезеңінде еңбек қызметін жүзеге асыратын азаматтармен ғана емес, өз бетінше жұмысқа орналасқан азаматтармен, сондай-ақ мекемелер жұмысқа қабылдап алған жұмыскерлермен де болған жазатайым оқиғаларды тексеру тәртібін бекітуге арналған. Жалпы алғанда, Еуразиялық экономикалық қоғамдастыққа мүше бір мемлекеттің азаматтарымен екінші мемлекеттің аумағында еңбек қызметін жүзеге асырғанда ұшыраған өндірістегі жазатайым оқиғаларды тексеру тәртібі жұмысқа орналастырушы мемлекеттің заңнамасына сәйкес белгіленеді», - деді Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрі Мәдина Әбілқасымова.

Бұл ретте, Келісімде қатысушы елдер үшін өндірістегі жазатайым оқиға туралы актінің бірыңғай формасы бекітіледі (№ Н-1Е). Тексеру аяқталғаннан кейін, жұмыс беруші жазатайым оқиғадан зардап шеккен қызметкерге жазатайым оқиға туралы актіні беруге міндетті.  Ал актінің бір данасы жұмысқа орналастырушы мемлекеттің еңбек инспекциясына жолданады.

«Топтық, ауыр немесе адам өліміне әкеп соққан жазатайым оқиғаларды тексеру аяқталғаннан кейін, актіні тексеру материалдарымен бірге зардап шегуші азаматтың тұратын мемлекетінің уәкілетті органына жолданады. Қатысушы мемлекеттің аумағындағы болған жазатайым оқиғаны тексеруге байланысты берілген құжаттар немесе екінші қатысушы елдің біреуінің аумағында жасалған құжаттардың көшірмелері Қоғамдастықтың басқа елдерімен легализациялаусыз қабылданады», - деп нақтылады министр.

Сонымен қатар, жұмысшының денсаулығына өндірістегі жазатайым оқиғадан келген зиянды өтеу жұмысқа орналастырған мемлекеттің заңнамасына сәйкес жүргізіледі.

ҚазАқпарат

ҚР Үкіметінің баспасөз орталығында ұлттық экономика бірінші вице-министрі Руслан Дәленов кәсіпкерлік қызметті жетілдірудің жаңа шаралары туралы мәлімдеді.

Бірінші вице-министрдің айтуынша, елімізде ауқымды тексеріс жұмыстары жүргізілген.

«Елімізде 1 млн 200 мың белсенді бизнесмен жұмыс істейді. Өткен жылдың қорытындысы бойынша 81 мың тексеріс жүргізілген. Бұл 2010 жылғымен салыстырғанда шамамен 5 есеге аз. Енді біз бақылау-қадағалау функцияларын қысқартамыз. Заң қабылданғанға дейін 544 функция болды, 108 функцияға қысқартамыз, 436 қалады», — деп хабарлады ол.

Ұлттық экономика министрлігінің мәліметіне сәйкес, бақылау алдын-алу мақсатында жүргізіледі. Бұзушылықтарды бірінші рет анықтау кезінде кәсіпкерлерге айыппұлдың орнына дәлсіздіктерді жою қажеттілігі туралы ескерту жазылады.

Бұдан өзге, Р. Дәленовтың айтуынша, кәсіпкерлік қызмет туралы заңға ұсынылған түзетулердің тағы бір жаңалығы — барлық тексерістерді цифрландыру.

«Тексеру қалай жүріп жатыр, кім жүргізеді осының бәрін анықтау үшін біз объективті тексеру жүргіземіз. Мұның барлығы бақыланады», — деді ол.

Бірінші вице-министр елімізде бұған дейін 1600 есеп түрі болғанын еске салды. Бүгінде олардың саны — 1200.

«Біз 400 түрге дейін қысқарттық, электрондық форматқа аударамыз. Ұлттық экономика министрлігі бұйрық шығарады және осы тізімге енгізілмеген есептердің түрлерін мемлекеттік органдар бизнестен талап ете алмайды. Тізімде болмаса – ешқандай мемлекеттік орган талап ете алмайды. Бұл өте жақсы жаңалық. Қандай да бір мемлекеттік орган, орталық немесе жергілікті орган бизнеске есеп берудің жаңа түрін енгізбестен бұрын, алдымен бұйрыққа енгізіп, реттеуші ықпалдың талдауынан өткізіп, содан кейін барып енгізе алады», — деп түсіндірді Р. Дәленов.

Заңды іске асыру үшін 146 заңға тәуелді акті қабылдануы тиіс. Оның ішінде «Doing Business» рейтингіндегі Қазақстанның позицияларын жақсарту мақсатында НҚА қабылдау жоғары маңызға ие.

Ұлттық экономика министрлігі – 31 НҚА:

Инвестициялар және даму министрлігі – 29 НҚА;

Әділет министрлігі – 17 НҚА;

Ауыл шаруашылығы министрлігі – 16 НҚА;

Энергетика министрлігі – 12 НҚА;

Ақпарат және коммуникациялар министрлігі – 7 НҚА;

Мәдениет және спорт министрлігі – 8 НҚА;

Ішкі істер министрлігі – 5 НҚА;

Ұлттық банк – 4 НҚА;

Білім және ғылым министрлігі – 3 НҚА;

Денсаулық сақтау министрлігі – 3 НҚА;

Ұлттық қауіпсіздік комитеті – 3 НҚА;

Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрлігі – 2 НҚА;

Мемлекеттік қызмет істері және сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл агенттігі – 2 НҚА;

Қаржы министрлігі – 1 НҚА;

Қорғаныс және аэроғарыш өнеркәсібі министрлігі – 1 НҚА;

Жоғарғы сот – 2 НҚА.

Еске сала кетейік, биыл 24 мамырда Мемлекет басшысы Кәсіпкерлік қызметті реттеуді жетілдіру мәселелері туралы заңға қол қойды.

www.primeminister.kz

Премьер-Министр Бақытжан Сағынтаевтың төрағалығымен өткен Үкімет отырысында Астана агломерациясының іске асырылу барысы туралы ұлттық экономика вице-министрі Руслан Дәленов, инвестициялар және даму министрі Жеңіс Қасымбек баяндады.

Р. Дәленовтың айтуынша, Қазақстанның ұзақмерзімді өсім негізі ретінде Астана агломерациясын қалыптастыру мақсатында 2020 ж. дейін Астана агломерациясын дамыту бойынша Өңіраралық іс-шаралар жоспары қабылданды, онда үш басты бағыт бойынша 82 шараны іске асыру қарастырылған. Бүгінгі таңда 72 пункт орындалды, 10-ы бойынша тиісті жұмыстар атқарылып жатыр.

Бірінші. Астана агломерациясын аумақтық және институционалдық дамыту.

Қала құрылысын жоспарлау құжаты — Астана агломерациясын аумақтық дамытудың өңіраралық схемасы әзірленіп, бекітілді. Астана қаласын және Ақмола облысын дамытудың 2016-2020 жылдарға арналған бағдарламаларына агломерациялық даму бөлігінде өзгерістер енгізілді. Жалпы бірінші міндеттің жоспарланған 10 іс-шарасының ішінде 9 іс-шара орындалды және бақылаудан алынды, агломерация елді мекендерін егжей-тегжейлі жоспарлау орындалу сатысында.

Екінші. Республикалық және өңірлік нарықтарда Астана агломерациясын экономикалық орнықтыру.

Астана агломерациясының экономикалық мамандануы қаржылық, әлемдік деңгейдегі жоғары мамандандырылған медициналық, білім беру қызметтерін ұсыну, сондай-ақ жоғары технологиялық өндірістерді дамыту болып табылады. «Цифрлық Қазақстан» мемлекеттік бағдарламасы шеңберінде «ақылды қалалардың» үлгілік тұжырымдамасы әзірленді, ол Smart City технологияларын іске асырудың негізін қалаушы қағидаттарын, тәсілдерін, мақсаттарын, басымдықтары мен міндеттерін де айқындайды. Бұл жоба бірінші кезекте Астанада іске асырыла бастады.

Сонымен қатар медициналық кластер құрылған, оның шеңберінде медициналық қызметтердің 6 заманауи орталығы жұмыс істейді.Жалпы барлық 10 іс-шара орындалды және бақылаудан алынды.

Үшінші. Өзек-қала Астананы, оның қала маңы аймағын және тартылыс аймағын инфрақұрылымдық үйлестіріп дамыту.

Астана агломерациясы географиялық тұрғыдан тиімді орналаса отырып, Қазақстанның барлық көлік жүйелерін одан әрі дамытуға ықпал ететін ірі хабқа айналуы тиіс.

Мұндай ірі инфрақұрылымдық жобаларды: «Астана — Алматы», «Астана — Өскемен» автожолдарының құрылысын, жаңа әуежай мен теміржол вокзалының құрылысын іске асыру республиканың көліктік каркасын елордадан бастап шалғайға одан әрі дамытуға бағытталған.

Жалпы жоспарланған 62 іс-шараның 51 іс-шарасы орындалды және бақылаудан алынды, 9 іс-шара орындау сатысында.

«Қазіргі кезде Өңіраралық жоспардың 10 іс-шарасы іске асырылуда. Мемлекет басшысының тапсырмасы бойынша 2018 жылдың соңына дейін ірі қалалардың, оның ішінде Астана қаласының дамуының 2050 жылға дейінгі ұзақ мерзімді стратегиялары әзірленетін болады», — деп нақтылады Р. Дәленов.

Өз кезегінде Инвестициялар және даму министрі Ж. Қасымбек атап өткендей, ИДМ 2020 ж. дейін Астана агломерациясын дамыту бойынша Өңіраралық іс-шаралар жоспарының үш пунктін іске асыру бойынша жауапты болып табылады. Бүгінгі таңда Жоспардың бір пункті орындалған, екі пункті орындалу үстінде.

«LRT жобасы іске асырылуда. Бүгінгі таңда Қытай компаниялары консорциумының қатысушысы – China Railway №2 Engineering Group Co. компаниясы құрылыс-монтаждау жұмыстарына лицензия (І санат) алды және қадалы тірек, эстакадаларды орнату бойынша шаралар жүргізілуде. Барлық желі бойынша құрылыс объектілерінде 121 ауыр техника, 2260 жұмысшы жұмылдырылған», — деді Ж. Қасымбек.

Бұдан өзге, Астана қаласы маңындағы аймақтың сыртқы көлік жүйелерімен байланыстары бар айналма жолдарды (ішкі және сыртқы) дамыту бойынша жұмыстар жүргізілуде.

«Астана қ. сыртқы айналма жолдарын тұйықтау мақсатында «Астананың Оңтүстік–Батыс айналма жолы» автокөлік жолын салу жұмыстары жүргізілуде. Автожолдың ұзындығы – 33 шақырым. Жол төрт жолақтық қозғалысы бар І техникалық санатты болады. Шарт бойынша құрылыс жұмыстары 2017 жылы басталды және 2019 жылы жобаны аяқтау көзделген», — деп атап өтті Ж. Қасымбек.

Сондай-ақ, Астана әкімі Әсет Исекешев, Ақмола облысының әкімі Мәлік Мырзалин Астана агломерациясын іске асыру туралы баяндады.

Астана қаласының әкімдігі Жоспардың 45 пунктін орындады, 8-і атқарылып жатыр. Ақмола облысы бекітілген 32 шараның 31-ін іске асырды.

Агломерация ауданы — 2,18 мың км². 2017 жылдың қорытындысы бойынша агломерация халқының саны 1,19 млн адам болды, оның ішінде Астанада — 1,04 млн адам. Астана қаласы халқының тығыздығы км²-на 1,5 мың адамды құрайды. Осылайша, Астана агломерациясында бүгінгі таңда Қазақстан халқының 7%-і тұрады. Жалпы, өткен жылдың қорытындысы бойынша елдің ЖІӨ-дегі қаланың ЖӨӨ шамамен 11,1%-ті құрайды.

www.primeminister.kz

ҚР Премьер-Министрі Бақытжан Сағынтаевтың төрағалығымен өткен Үкімет отырысында Кәсіпкерлік қызметті реттеуді жетілдіру туралы заңды іске асыру жөніндегі шаралар қаралды.

Биыл 24 мамырда Мемлекет басшысы бизнес-ортаны түбегейлі жақсарту және кеңейтуге, сондай-ақ әкімшілік кедергілер мен бизнес шығындарын қысқартуға бағытталған Кәсіпкерлік қызметті реттеуді жетілдіру мәселелері туралы заңға жария түрде қол қойды.

Ұлттық экономика бірінші вице-министрі Р. Дәленов жалпы Заңды іске асыру үшін 146 заңға тәуелді актіні қабылдау қажеттігін айтты. Оның ішінде «Doing Business» рейтингісіндегі Қазақстанның позицияларын жақсарту мақсатында 24 НҚА қабылдау үлкен маңызға ие.

Бірінші вице-министрдің айтуынша, заңға тәуелді барлық актілер әзірленіп, олардың көбісі қазіргі кезде мемлекеттік органдарда келісу рәсімдерінен өту сатысында тұр.

Заңды кеңінен түсіндіру мақсатында 8 маусымнан бастап Павлодар, Көкшетау, Алматы, Ақтөбе қалаларында жақын жердегі өңірлерді тарта отырып, кәсіпкерлер арасында ақпараттық-түсіндіру іс-шаралары жүргізілді. Аталмыш жұмысқа жергілікті атқарушы органдардың, ҚР ҰКП-ның және оның өңірлік палаталарының өкілдері, бизнес-қауымдастықтар, сондай-ақ бизнес өкілдері қатысты.

«Осы жылдың шілде айында реттеушілік ықпалды талдау институтын өңірлік деңгейге дейін кеңейтуге байланысты, жергілікті атқарушы органдар үшін бірқатар көшпелі семинарлар өткізу жоспарланып отыр. Бұл семинарларда жергілікті органдар енгізілетін реттеудің шығыны мен пайдасын талдау және бағалау тәртібін оқытудан өтеді», — деп түйіндеді Р. Дәленов.

Инвестициялар және даму министрі Ж. Қасымбек, өз кезегінде, ИДМ қызметінің жаңа бағытын — аэронавигация және әуежай бойынша табиғи монополиялар саласын құқықтық реттеу мақсатында — тұтынушыларға қызмет көрсету стандарттары; инвестициялық бағдарламалардың жобаларын қалыптастыру және бағалау әдістемесі; көрсетілетін қызметтерге арналған тарифтер бойынша уақытша төмендету коэффицентінің деңгейін есептеу әдістемесі; көрсетілетін қызметтердің, тауарлардың, жұмыстардың тарифтерін немесе олардың шекті деңгейлерін кемітпей есептеу әдістмесі; азаматтық авиация саласындағы тарифтік саясат жөніндегі сараптамалық кеңес бөлігінде нормативтік-құқықтық актілер әзірленгенін мәлімдеді.

Құрылыс саласында құрылыс жобаларына «бір терезе» қағидаты бойынша порталды және ақпараттық жүйелерді енгізу тәртібін айқындайтын ережелерді қабылдау ведомстводан тыс кешенді сараптама жүргізу мен ұйымдастыруды жетілдіруді көздейді.

«ҰЭМ бірлескен 10 бұйрық тәуекелділік дәрежесін бағалау критерийлерін және құрылыс, өнеркәсіптік қауіпсіздік, техникалық реттеу, геология мен көлік салаларында тексеру талаптарын азайту үшін түзетуге жіберілді. Оларды қабылдау қараша айына белгіленіп отыр», — деп нақтылады Ж. Қасымбек.

Энергетика министрі Қ. Бозымбаевтың айтуынша, мұнай-газ, электр энергетикасы мен атом өнеркәсібі және қоршаған ортаны қорғау саласы туралы заңның қосымша актілерін тәуекелдерді бағалау өлшем шартына үйлестіру үшін жеті биыл қарашада НҚА қабылданады. Бұдан өзге, 2018 жылдың маусымынан бастап, мұнай-газ саласының лицензияланған қызмет түрлері тізімінен мұнай-химия өндірістерін жобалау алынып тасталады. НҚА тиісті жобасы әзірленіп, мүдделі мемлекеттік органдар мен ұйымдарға келісуге жіберілген.

«Қоршаған ортаны қорғау саласында екі мемлектетік қызметті біріктіру арқылы қоршаған ортаға эмиссия беру рұқсатымен мемлекеттік экологиялық сараптаманың қорытындысын беру енді «бір терезе» шеңберінде жүзеге асырылады. Мемлекеттік қызмет көрсету мерзімі 150 жұмыс күнінен 45 жұмыс күніне дейін қысқарады. ОН жұмыс күні ішінде мемлекеттік экологиялық сараптама жүргізу кезіндегі ескертулерді жоюы үшін «Е-лицензиялау» және «Кешенді емес ведомстволық сараптамалық бірыңғай ақпараттық жүйесі» мемлекеттік деректер базасының порталы арқылы табиғат пайдаланушыларымен ашық диалог жүргізіледі», — деді энергетика министрі.

Сонымен қатар Заңда Экологиялық кодекске түзетулер енгізілген, оған сәйкес өкілетті орган апелляциялық комиссия құрып, регламенті, ережесі мен құрамын бекітеді. Апелляциялық комиссия қабылдаған шешім ұсынымдық сипатта болады.

Әділет министрі М. Бекетаевтың айтуынша, бұл заң жылжымайтын мүлікті тіркеу функцияларын «Азаматтарға арналған үкімет» Мемлекеттік корпорациясына береді. Аталған функцияны берумен қатар, Мемлекеттің корпорацияның сенімді басқаруына «Жылжымайтын мүлік регистрі» ГБД беріледі. Бақылау және құқықтық қамтамасыз ету функциялары әділет органдарының қарауында қалады.

Бұдан өзге, атқарушылық өндіріс процедураларын оңтайландыратын түзетулер енгізілген. Интеллектуалды меншік мәселесінде кәсіпкерлік субъектілерін бақылауынан алынып тасталды: авторлық құқық, өнеркәсіптік меншік, селекциялық жетістіктер нысандарын, интегралды микросхемалар топологиясын пайдалану.

Тауарлық белгіні, қызмет көрсету белгісін, тауардың шығу орнының атауын немесе фирмалық атауын пайдалануды және ұжымдық негізде мүліктік құқықтарды басқаратын ұйымдардың қызметін бақылау Әділет министрлігінің қарауында қалды.

«Әділет министрлігі заңға тәуелді НҚА тиісті түзетілер әзірледі. Олар тиісті мемлекеттік органдар мен ұйымдарға келісуге жіберілді», — деді М. Бекетаев.

Жүргізіліп жатқан жұмыстар туралы ауыл шаруашылығы бірінші вице-министрі А. Евниев баяндады. Кәсіпкерлік қызметті реттеуді жетілдіру туралы Заң аясында АӨК салаларын қамтитын 3 кодекс пен 10 заңға өзгертулер енгізілді. Енгізілген өзгерістерге байланысты АӨК саласындағы 16 заңға тәуелді актіні бекіту қажет. Қазіргі кезде аталған заңға тәуелді актілерді Министрлік әзірлеп жатыр, оны а.ж. қараша айында бекіту көзделіп отыр.

Отырыс барысында сонымен қатар «Атамекен» ҰКП басқарма төрағасы А. Мырзахметов сөз сөйледі.

Мәселелерді қарастыру қорытындысы бойынша ҚР Премьер-Министрі Бақытжан Сағынтаев өңірлерде қабылданған Заңға зор қолдау білдіріп отырғанын айтты. Кәсіпкерлер қажетті нормативтік-құқықтық актілерді жылдам қабылдануын асыға күтіп отыр.

Осыған байланысты министрліктерге қажетті НҚА қабылдауды жеделдету жә»не олардың жоғары сапалы болуын қамтамасыз ету тапсырылды. Бұл орайда, Б. Сағынтаевтың өңірлерге сапары барысында білдірілген «Атамекен» ҰКП және кәсіпкерлердің барлық ескертпелерін ескеру қажет.

Бақылау Премьер-Министрдің орынбасары Е. Досаевқа жүктелді.

www.primeminister.kz

Бүгін ҚР Премьер-Министрі Бақытжан Сағынтаевтың төрағалығымен өткен Үкімет отырысында 2018–2020 жылдарға арналған Онкологиялық ауруларға қарсы күрес жөніндегі кешенді жоспар қаралып, қабылданды.

Денсаулық сақтау министрі Е. Біртанов Қазақстанда соңғы 10 жылда өлім көрсеткішінің 28,5%-ке төмендеу тенденциясы байқалғанын айтты. Онкологиялық көмекті ұйымдастыру бойынша іске асырылып жатқан шараларға қарамастан бірқатар ашық мәселелер сақталуда.

Мемлекет басшысының «Төртінші өнеркәсіптік революция жағдайындағы дамудың жаңа мүмкіндіктері» Қазақстан халқына жолдауын орындау аясында қатерлі ісіктердің ауыртпалығын төмендету мақсатында ҚР онкологиялық аурулармен күрес бойынша 2018–2022 жылдарға арналған кешенді жоспарының жобасы әзірленді.

Кешенді жоспардың негізгі міндеттері:

профилактиканы дамыту және қауіп факторларын басқару;

онкологиялық аурулардың жоғары тиімді ерте диагностикасы;

онкологиялық көмек көрсетудің интеграцияланған моделін енгізу;

онкологиялық көмекті цифрландыруды, кадрлық әлеует пен ғылымды дамыту.

Е. Біртановтың мәлімдеуінше, Кешенді жоспар аясында Астана қаласында Ұлттық ғылыми онкология орталығын құру көзделген. Орталықтың негізгі міндеттері — халықаралық стандарттарға сәйкес онкологиялық көмек көрсету, онкология саласында ғылыми-зерттеу жұмыстарын жүргізу, профилактиканың, ерте диагностика қоюдың және емдеудің дербестендірілген әдістерін әзірлеу және енгізу болады.

Мемлекеттік-жекеменшік әріптестік аясында медицина жабдықтарын сатып алу жоспарланған. Қазіргі таңда ҚР ДСМ әлеуетті инвесторлармен бірлесіп Кешенді жоспар аясында МЖӘ жобаларын іске асыру үшін оңтайлы модельдер мен схемаларды әзірлеуде.

«Кешенді жоспарды іске асыру үшін жеке инвестициялар тартылатын болады. Осы мақсатта мемлекеттік-жекеменшік әріптестіктің механизмдерін пайдалана отырып, 149 бірлік жабдық сатып алу жоспарланып отыр. МЖӘ жобаларының болжамды сомасы 40 млрд астам теңгені құрайды», — деді денсаулық сақтау министрі Е. Біртанов.

Сонымен бірге, Денсаулық сақтау министрлігі медицинада IBM Watson for Oncology жасанды зердені енгізу бойынша жұмыс жүргізуде. Бұл платформа онкологтарға дәлелді медицина негізінде емдеудің жеке әдістерін, онкологиялық сараптамаға және шетелдік медициналық әдебиетке қолжетімділікті қамтамасыз етеді. Пилоттық жобаны аяқтағаннан кейін Кешенді жоспарға жасанды зердені одан әрі енгізу жөніндегі қосымша іс-шаралар енгізілетін болады.

Кешенді жоспарды іске асыру нәтижесінде ЭЫДҰ жетекші елдерінің онкологиялық ауруларды ерте анықтаудың негізгі көрсеткіштеріне қол жеткізілді, атап айтқанда:

жатыр мойны обырының скринингі кезінде обыралды жай-күйді анықтауды 2022 жылға қарай 0,6%-ке дейін және колоректалдық обырды 23%-ке дейін ұлғайту;

онкологиялық аурулардың бастапқы сатыларын анықтауды 33,5%-ке дейін арттыру. Атап айтқанда, жатыр мойны обырының бастапқы деңгейін 65%-ке дейін, сүт безі обырының бастапқы деңгейін 45%-ке дейін, колоректалдық обырдың бастапқы деңгейін 25%-ке арттыру;

обырдың асқынған нысандарын 7,2%-ке дейін төмендету;

онкологиялық науқастардың 5 жылдық өміршеңдігін 60%-ке дейін ұлғайту.

Кешенді жоспар жобасы және онкологиялық көмекті цифрландыру барысы туралы Алматы онкология және радиология ҒЗИ директоры Д. Қайдарова баяндады. Оның айтуынша, жобаны іске асыру аясында медициналық ұйымдарды заманауи цифрлық технологиялармен (мамолографтар, колоноскоптар және т.б.) жабдықтау жоспарланған. Емделуші мониторингін стандарттауға мүмкіндік беретін медициналық ақпараттық жүйелер біріктіріледі. Кадр ресурстарын дамыту, клиникаға дейінгі зерттеу орталығы мен ісік геномының зертханасын құру жоспарланып отыр. ҒЗИ директорының айтуынша, аталған іс-шараларды жүзеге асыру онкологиялық көмекті түбегейлі жаңа деңгейге шығаруға жол ашады.

Әлемде жыл сайын онкологиялық аурулардан зардап шеккендердің саны өсуде. Ауру әрбір алтыншы өлімнің себебіне айналуда. Ең жиі кездесетін проблема — аурудың соңғы сатыларында жүгіну және анықтау, тиісінше, бұндай жағдайда емдеу тиімділігі төмен болады.

Маңғыстау облысының әкімі Е. Тоғжанов, Алматы облысының әкімі А. Баталов, Павлодар облысының әкімі Б. Бақауов өңірлерде онкологиялық ауруларды ерте диагностикалауды жақсарту және тиісті инфрақұрылымды дамыту бойынша қабылданып жатқан шаралар туралы баяндады.

Ақтауда 100 орынға арналған диспансер салу мәселесі пысықталуда. Алматы облысында 2 онкологиялық диспансер жұмыс істейді, 46 дәрігер емделушілерді тексеріп, қажетті медициналық көмек көрсетеді. Павлодар облысында уақытылы медициналық көмек көрсету үшін 200 орындық жаңа онкологиялық диспансер салынды.

www.primeminister.kz

Мұрағат

Шілде
2018
ДсСсСрБсЖмСнЖк
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Мемлекеттік орган басшыларының блог-тұғырнамасы

Өту